Kalendarium

1992 – Założenie firmy „Budowa Pojazdów Specjalnych Zbigniew Szczęśniak”.

1993 – Wyprodukowanie pierwszego średniego samochodu gaśniczego wodno-pianowego na podwoziu Star 244L z kabiną załogową własnej produkcji.

1994 – Produkcja średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu Jelcz 315 4×2

1995 – Modyfikowanie pojazdów policyjnych Jelcz – Hydromil II na samochody pożarnicze.

1996 – Przeniesienie siedziby firmy do większego zakładu produkcyjnego przy ul. Wapienickiej w Bielsku-Białej.

1997 – Rozpoczęcie produkcji pierwszych w Polsce kabin załogowych podwoziu Lublin dla koncernu Daewoo Motor Polska.

2001 – Otrzymanie pierwszej z wielu: nagrody „EDURA” za pojazdy prezentowane na I. Międzynarodowej Wystawie  Ratownictwa i Techniki Przeciwpożarowej w Częstochowie oraz nagrody “DEFENDER” za ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu VOLVO FM 12 4×4 na IX. Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.

2001 – Otrzymanie wyróżnienia specjalnego przyznanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na IX. Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.

2001 – Produkcja prototypu ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z unikatowym, opatentowanym przez firmę „SZCZĘŚNIAK” systemem opuszczania drabiny.​​​​​​​

2002 – Dostawa pierwszych pojazdów dla Sił Zbrojnych RP, w tym pojazdów do rozpoznania chemicznego na podwoziu Honker 2000

2003 – Rozszerzenie oferty produktowej o ciężkie samochody ratownictwa technicznego produkowane na podwoziach marki Volvo​​​​​​​.

2004 – Dostarczenie pierwszych pojazdów dla kontrahentów zagranicznych, miedzy innymi: średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu Mercedes-Benz Unimog U5000 4×4 dla użytkownika na Słowacji.

2005 – Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarzadzania Jakością według normy ISO 9001:2001 oraz AQAP 2110.
Wprowadzenie do oferty nowego typoszeregu, tj. pojazdów o masie do 7,5 tony.​​​​​​​

2006 – Uzyskanie Koncesji MSWiA nr B-046/2006 na obrót specjalny.
Zabudowanie pierwszego samochodu warsztatowego na podwoziu Mercedes-Benz Unimog U4000 4×4.​​​​​​​

2007 – Wyprodukowanie pierwszych 4 samochodów ratownictwa chemicznego na podwoziu MAN LE 14.280 4×2 na użytkownika na Słowacji​​​​​​​.

2008 – Zmiana formy prawnej oraz nazwy firmy na „Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak Sp. z o.o.”​​​​​​​

 

2008 – Opracowanie i produkcja innowacyjnego pojazdu do  przechowywania i transportu allogenicznego materiału tkankowego i allogenicznych biostatycznych przeszczepów tkankowych w ultra niskich temperaturach na podwoziu Fiat Ducato.​​​​​​​

2009 – Opracowanie i wyprodukowanie Kołowego Wozu Zabezpieczenia Technicznego KWZT MAMUT.

2010 – Wdrożenie normy ISO 14001: 2010 oraz Wewnętrznego Systemu Kontroli.
Dostawa 12 sztuk ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu Scania P360 CB 4×4 dla
Komendy Wojewódzkiej PSP w Olsztynie.

2011 – Zajęcie prestiżowego 34 miejsca wśród 100 najbardziej innowacyjnych firm w Polsce.
Wyprodukowanie 10 sztuk średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu Mercedes-Benz Unimog U4000 4×4
dla Łotewskich Lasów Państwowych.

2012 – Wyprodukowanie 13 sztuk nośników kontenerowych na podwoziu Mercedes-Benz Actros 3344 6×6 dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Republiki Czeskiej.

2012 – Dostawa 29 pojazdów rożnego typu dla Sił Zbrojnych RP.

2013 – Rebranding i zmiana nazwy firmy na „SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.”
Otwarcie  nowego zakładu produkcyjnego w Bielsku – Białej przy ul. Bestwińskiej.

2013 – Wyprodukowanie pojazdu pogotowia technicznego na podwoziu MAN TGS 41.440 dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu.​​​​​​​

2014 – Powstaje Kołowa Platforma Wysokiej Mobilności – wersja II

2015 – Dostawa pierwszych 6 sztuk średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych na podwoziu MAN TGM 18.290 4×4 do Rumunii.

2015 – Dostarczenie pierwszych Ciężkich Kołowych Wozów Zabezpieczenia Technicznego (KWZT-2) zabudowanych na podwoziu TATRA T815-7 8×8 do Królestwa Arabii Saudyjskiej.

2016 – Pierwszy z serii Ciężki Kołowy Pojazd Ewakuacji i Ratownictwa Technicznego (KWZT-3) na podwoziu TATRA T815-7 8×8 dostarczony do Republiki Czeskiej.​​​​​​​

2017 – Jubileusz 25-lecia firmy.

2017 – Dostawa 32 różnych pojazdów dla Sił Zbrojnych RP i kolejnych 4 sztuk Ciężkich Kołowych Pojazdów Ewakuacji i Ratownictwa Technicznego (KWZT-3) na podwoziu TATRA T815-7 8×8 do Armii Republiki Czeskiej. Sprzedaż firmy dla sektora militarnego osiągnęła poziom 30%.