Samochody pożarnicze

 

Edytuj

LEKKIE RATOWNICZO-GAŚNICZE

Pojazdy o maksymalnej masie rzeczywistej /MMR/ do 7500 kg, z układem napędowym 4×4 lub 4×2, o mocy silnika do 190 KM / 140 kW z zamontowanym zbiornikiem wody o pojemności do 1000 dm³ oraz zbiornikiem środka pianotwórczego o pojemności do 100 dm³.

ŚREDNIE RATOWNICZO-GAŚNICZE

Pojazdy o maksymalnej masie rzeczywistej /MMR/ do 16000 kg oraz mocy silnika od 250 do 300 KM / 184-221 kW. W tych pojazdach możliwe jest zamontowanie zbiornika wody o pojemności do 3500 dm³ i zbiornika środka pianotwórczego o pojemności do 350 dm³.

CIĘŻKIE RATOWNICZO-GAŚNICZE

Pojazdy o maksymalnej masie rzeczywistej /MMR/ powyżej 16000 kg i o mocy silnika ponad 300 KM / 221 kW wyposażone w zbiornik wody o pojemności 5000 dm³ lub 7000 dm³ (oraz więcej) oraz w zbiornik środka pianotwórczego o pojemności odpowiednio 500 dm³ lub 700 dm³ (lub większy).

SAMOCHODY SPECJALNE

Pojazdy przeznaczone do wykonywania funkcji, wymagających specjalnego przystosowania nadwozia do transportu osób i przewozu specjalistycznego sprzętu, takiego jak: żuraw hydrauliczny, wyposażenie teleinformatyczne itp.

KONTENERY

Kontenery to mobilne bazy specjalistycznego wyposażenia pożarniczego używanego w kryzysowych sytuacjach, gdzie niezbędna jest nagła dostawa dużej ilości danego typu wyposażenia.

POJAZDY LOTNISKOWE

Lotniskowe pojazdy wykonywane są o wysokich parametrach taktyczno-technicznych zgodnie z międzynarodowymi przepisami ICAO. Pojazdy te dzielą się na samochody szybkiej interwencji /RIV/ o przyśpieszeniu od 0 do 80 km/h w czasie do 25 s oraz ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze ze zbiornikiem wody o pojemności min. 4500 dm³.